To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/33410

L' "Aire de Família" de la pedagogia social
Trilla, Jaume
Universitat de Barcelona
Aquest article fa un lleuger exercici de reflexió al voltant del concepte de 'pedagogia social» 1. Un exercici que neix d'una metàfora ("aire de família") que utilitza Wittgenstein en les seves Investigacions filosòfiques: 'Considera ara, per exemple, els processos que anomenem 'jocs'. Vull dir jocs en què s'usen escaquers, jocs de cartes, jocs de pilota, jocs de competició esportiva, etc. Què hi ha de comú en tots ells? No diguis: 'Ha d'haver-hi quelcom que els sigui comú, sinó no s'anomenarien 'jocs'; sinó mira si hi ha quelcom comú a tots ells. Perquè, si te'ls mires, tot i que no veuràs res que els sigui comú a tots, veuràs, en canvi, semblances, parentius, i en veuràs una bona colla. Com ja ha quedat dit: no pensis, sinó mira!- ( ... ) I el resultat d'aquesta consideració fa així: veiem una xarxa complicada de semblances, que se superposen i s'encreuen mútuament. Semblances a gran i a petita escala.
Educació social
Jocs
Social education
Games
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 1996
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Sarramona, Jaume; Fermoso, Paciano; Jordán, Josep Antoni; Martínez Martín, Miquel; Puig Rovira, Josep M.; Sanvisens i Marfull, Alexandre, 1918-1995; Trilla, Jaume
 

Coordination

 

Supporters