To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/33347

Debilitat de la teoria de l'educació: sobre la narrativitat científica de l'educació
Vilanou, Conrad
Universitat de Barcelona
En aquest assaig es revisen les aportacions que el professor Antoni J. Colom ha fet a la teoria de l'educació en els últims anys. Es dibuixa, per tant, un itinerari que es troba representat per diferents moments: debilitat constitutiva de la teoria de l'educació; crisi del model de la física newtoniana; construcció científica de l'educació a partir e la biologia i del mètode experimental, fins arribar a la teoria del caos que així constitueix una nova narrativa científica per a la pedagogia. Es tracta, en definitiva, d'una proposta alternativa que a la dècada dels anys noranta va sorgir amb força als Estats Units i que vol superar la visió lineal i simple del fenòmen educatiu com una mera relació de causa-efecte. En el seu lloc, es proposa una nova narrativa basada en la complexitat de la teoria que així pot servir per explicar la teoria i la pràctica educatives, bo i establint alts nivells de coherència entre ambdós estadis -el teòric i el pràctic- perquè, en darrer terme, la narrativa educativa ha de ser sempre coherent amb l'educació narrada.
-Teoria de l'educació
-Hipertext
-Caos (Teoria de sistemes)
-Ciència
-Educational theory
-Hypertext systems
-Chaotic behavior in systems
-Science
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 2008
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
Article - Published version
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters