To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/33143

Bombolles financeres i confusió informativa. Relació entre la informació econòmica als mitjans de comunicació i la presa de decisions d’inversió
Perramon Ayza, Joaquim Maria
Universitat de Barcelona
La Teoria Econòmica està construïda sobre la hipòtesis de racionalitat dels agents econòmics. La racionalitat de l’homo economicus consisteix en què maximitza la seva utilitat tractant d’obtenir els majors beneficis amb el menor esforç, si bé l’aplicació d’aquesta hipòtesi a l’ésser humà no és plena ja que la seva motivació no sempreés biològica i de vegades actua empès per aspectes culturals difícils d’associar a un benefici1. Tanmateix, la hipòtesi de racionalitat s’ha considerat una bona representació dels aspectes essencials del comportamenteconòmic de l’ésser humà. El problema es presenta quan la Teoria Econòmica no és capaç d’explicar ni resoldre satisfactòriament problemes tan rellevants com les bombolles especulatives i la causa d’aquesta mancança s’atribueix a una construcció inadequada d’aquesta Teoria...
2013-01-08
Bubbles
Media Biais
Irrational investors
Herding
Financial Press
Informació
Inversions
Negocis
Teoria econòmica
Information
Investments
Business
Economic theory
cc-by-nc-nd (c) Perramon, 2012
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Book
Kit-book
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters