Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/16617

Programació didàctica d’una unitat de tecnologia en anglès
Ríos Angulo, Miquel
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Soler Conde, Marc Antoni
Donat que vivim en una societat totalment marcada per l’expansió tecnològica a tots els nivells i on cada vegada es dóna més importància a determinades habilitats socials que fan que els seus ciutadans esdevinguin més competents per reconèixer els diferents sistemes, aparells i en definitiva els seus béns de consum més pròxims. En aquesta nova era de la comunicació digital, el món on vivim i que es troba sota la batuta de la globalització cultural, hi ha un element que lliga a tot el conjunt d’ells. Aquest és inequívocament la llengua anglesa. La informació viatja d’aquí a allà però a nivell mundial l’idioma anglès és el reconegut i emprat en el món dels negocis, turisme... Degut a l’enorme enriquiment general que produeix en el procés d’ensenyament-aprenentatge de tot l’alumnat la utilització d’altres llengües diferents a la materna, penso que impartir en anglès assignatures tan transversals com ho són la mateixa tecnologia poden produir un doble benefici tant a la societat com en els mateixos estudiants. S’ha de dir que ja comencen a brotar en alguns centres educatius projectes d’innovació curricular on el tractament de la matèria (sigui quina sigui), es porta a terme en llengua anglesa. Per tant, és per aquest motiu que m’agradaria dissenyar i realitzar la programació sencera d’una unitat didàctica en aquesta llengua i que estigui inclosa dins del currículum de l’assignatura de Tecnologia. Es parteix dels continguts que marca el Decret 147/2003 per anar desenvolupant mica en mica l’esmentada unitat didàctica. Objectius - Utilitzar la llengua anglesa com a mitjà vehicular en el procés d’ensenyament-aprenentatge. - Potenciar el valor d’una llengua tan universal com l’anglès. - Recerca, creació pròpia i ús d’altres materials i recursos amb continguts editats en llengua anglesa. - Programar una unitat del currículum de Tecnologia (Mecanismes de transmissió i transformació del moviment, 3r d’ESO) aprofitant la transversalitat de la matèria.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica
English language--Study and teaching--Foreign speakers
Machinery--Study and teaching (Secondary)
Tecnologia
Anglès
CLIL
Aprennetatge
ESO
Mecanismes
Dinamisme
TIC
Alumnat
Globalització
Content Language Integrated Learning
Anglès--Ensenyament--Estudiants estrangers
Maquinària--Educació secundària obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem