To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/16624

La implantació del projecte educat 1x1 a un institut de secundària
Costa Díaz, Marta
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Martínez García, Herminio
Durant aquest curs, a l'institut on he fet les pràctiques, de la mateixa manera que als altres centres de secundària de tot Catalunya, els alumnes de primer, segon i tercer d’ESO han disposat d’ordinadors propis a les aules, dintre del projecte eduCAT 1×1. L’objectiu principal del projecte eduCAT 1×1 és la integració de les TIC (tecnologies d’informació i comunicació) als centres educatius. Es va iniciar el curs 2009/10 amb una prova pilot a diversos instituts de secundària. Com el mateix nom especifica, implica l'ús d'un ordinador portàtil per cada alumne/a (1x1). Transforma les aules en "aules digitals", proporcionant accés a Internet i a entorns virtuals d'aprenentatge amb continguts i recursos educatius digitals. El projecte ha estat promogut i gestionat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que proporciona a l'alumnat portàtils com a eines de treball, dota les aules amb pissarres digitals i xarxa local wi-fi, subvenciona les connexions d'aquestes aules i va substituint els llibres clàssics de text en paper per llibres de text electrònics. És una concreció específica de Catalunya del Programa “Escuela 2.0” del Ministeri d’Educació a nivell espanyol. En aquest treball de fi de màster (TFM) s'ha fet una anàlisi sobre la implantació del projecte en un centre d'educació secundària de l'àrea metropolitana de Barcelona, centre on he fet les pràctiques, amb la intenció d’observar el procés d'implementació del projecte fins al moment, l'eficiència i productivitat d’aquest, buscar possibles millores, i trobar solucions a les deficiències que puguin endarrerir la seva bona continuïtat futura. És per aquest motiu que, en aquest treball de fi de màster, s’han estudiat i desenvolupat diverses idees com un recull d’opinions d’alumnes, professors, pares i mares, per saber, entre d’altres aspectes, l’opinió inicial de com van rebre el projecte, de com van viure la posada en marxa d’aquest, els problemes i mancances que en perceben, l’evolució que ha patit l’escola amb aquest projecte i quines expectatives de futur poden observar-hi. L’estudi del grau d’inserció d’eines TIC i del propi projecte, diverses reflexions sobre la problemàtica associada al citat projecte dintre del propi centre docent, així com el plantejament de solucions també formen part d’aquest TFM.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació
Education--Data processing
Electronic books
Education--Effect of technological innovations on
Ordinadors en l'ensenyament
Llibres electrònics
Educació--Efecte de les innovacions tecnològiques
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Pérez Peña, Josep; Costa Díaz, Marta
 

Coordination

 

Supporters