dc.contributor |
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació |
dc.contributor |
Franquet dos Santos Silva, Miguel |
dc.contributor.author |
Alabau Pérez, Eva |
dc.date.accessioned |
2012-10-05T10:39:40Z |
dc.date.available |
2012-10-05T10:39:40Z |
dc.date.created |
2012-06 |
dc.date.issued |
2012-10-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/202525 |
dc.format.extent |
100 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Dones en la publicitat |
dc.subject.other |
Publicitat |
dc.subject.other |
Ètica professional |
dc.title |
Estudi de les denúncies per abús de la imatge de la dona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.subject.udc |
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.description.abstract |
El propòsit d’aquest Treball de Fi de Carrera (TFC) és analitzar la imatge de la dona en
la publicitat. Per a realitzar-lo hem estudiat primerament el marc regulador per tal de
saber els límits legals i ètics dins els quals ens movem. Posteriorment hem analitzat les
queixes presentades a Autocontrol, FACUA i l’Observatori de la Imatge de les Dones
durant el període 2003- 2010 tot classificant-les en funció de l’any, la marca, el sector i
el suport publicitari utilitzat. També s’ha establert una categorització pròpia dels
diferents tipus de rols de dona dins els quals es poden englobar el conjunt de queixes
estudiades.
Hem arribat a la conclusió de que gran part de les queixes van dirigides a l’Observatori
de la Dona, i que la televisió i la dona objecte aglutinen el major nombre de denúncies.
No obstant, durant el període de temps estudiat no s’ha observat cap tendència pel que
fa al nombre de queixes presentades. |