To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/28999

Risc i seguretat en el context educatiu: un debat necessari en el marc d'una educació orientada al desenvolupament de la ciutadania
Cabrera, Flor; Campo Sorribas, Jaume del
Universitat de Barcelona
En aquest article se profunditza en torna a les repercusions dels nous escenaris teòrics relacionats amb el desenvolupament del concepte de risc en la segona modernitat. Les tradicions d'anàlisi de la violència escolar o de la gestió positiva del conflicte, han constituït-del fet encara avui dia constitueixen- referents importants per a l'anàlisi de la seguretat en els centres educatius, però el desenvolupament d'un nou concepte de seguretat humana sorgit a partir dels Programes de les Nacions Unides pel Desenvolupament (PNUD) proporciona un marc de reflexió més ampli. Partint d'aquesta perspectiva, se pretèn operativitzar un model que permeti comprendre com es construeix la percepció de risc en el context escolar.
2012-09-28
Educació cívica
Violència escolar
Convivència escolar
Seguretat ciutadana
Gestió de conflictes
Civics education
School violence
School coexistence
Public security
Conflict management
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2003
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Cabrera, Flor; Campo Sorribas, Jaume del; Espín López, Julia Victoria; Marín Gracia, Ma. Ángeles, 1955-; Rodríguez Lajo, Mercedes; Sandín Esteban, Ma. Paz
Bartolomé Pina, Margarita; Cabrera, Flor; Campo Sorribas, Jaume del; Espín López, Julia Victoria; Marín Gracia, Ma. Ángeles, 1955-; Rodríguez Lajo, Mercedes; Sandín Esteban, Ma. Paz; Sabariego Puig, Marta
Sandín Esteban, Ma. Paz; Campo Sorribas, Jaume del; Massot Lafon, Ma. Inés (María Inés); Forés i Miravalles, Anna; Bazoco García, José; Gil Hernández, Gloria Elena; Sánchez Martí, Angelina; Puig, Gema; Berger Sacramento, Rafael
 

Coordination

 

Supporters