To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/28996

Cap a una ciutadania intercultural. Un tema emergent a la recerca educativa
Bartolomé Pina, Margarita
Universitat de Barcelona
En aquest article oferim una aproximació a l'estudi de la ciutadania intercultural des de l'investigació educativa. Per això, hem resumit en primer lloc, els nous plantejaments de la ciutadania que fonamentnen la investigació realitzada pel GREDI en aquests darrers anys. El nostre model recull, com trets claus de la ciutadania que pretenim es desenvolupi des de l'educació, el fet de ser, alhora, activa i responsable, crítica i intercultural; desenvolupada en l'àmbit local però oberta a nivells més amplis. Posteriorment, l'article sintetitza algunes de les investigacions dutes a terme en aquest camp. La segona part d'aquest article ofereix un resum d'una de les investigacions realitzades pel GREDI i que ha permès diagnosticar els elements que configuren el contepcte i la pràctica de la ciutadania en els joves de 14 a 16 anys a Barcelona. Es conclou assenyalant els elements significatius que poden trobar-se en les invesetigacions presentades i que permeten dibuixar les línees de progrés per a qui desitja endinsar-se en la investigació en aquesta àrea temàtica.
2012-08-27
Educació intercultural
Educació cívica
Democràcia
Multicultural education
Civics education
Democracy
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2003
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Bartolomé Pina, Margarita; Cabrera, Flor; Campo Sorribas, Jaume del; Espín López, Julia Victoria; Marín Gracia, Ma. Ángeles, 1955-; Rodríguez Lajo, Mercedes; Sandín Esteban, Ma. Paz; Sabariego Puig, Marta
 

Coordination

 

Supporters