To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/28989

Es pot avaluar la competència dels adolescentes en la comunicació intercultural?
Vilà Baños, Ruth
Universitat de Barcelona
El desenvolupament de competències comunicatives interculturals es planteja de forma creixent com un dels elements fonamentals per a la Educació Secundària Obligatòria, ja que pot donar resposta a molts interrogants plantejats en les societats multiculturals actuals. En aquest article es planteja en què consisteix la competència comunicativa intercultural en les seves tres dimensions bàsiques: cognitiva, afectiva i comportamental; centrant-se en la necessitat de detectar i avaluar les competències dels adolescents, de forma prèvia a tota intervenció educativa. Per donar resposta a aqusesta necessitat es tenen en consideració les propostes actuals de medició d'aquest tipus de competències. entre els instruments de mesura proposats, es presenta el test de competència comunicativa intercultural com una alternativa vàlida i fiable d'evaluar els components cognitius i comportamentals de la competencia comunicativa intercultural dels y les adolescents.
2012-08-27
Comunicació intercultural
Adolescents
Avaluació
Intercultural communication
Teenagers
Evaluation
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2004
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Vilà Baños, Ruth; Aneas Álvarez, María Asunción; Millan i Guasch, M. Dolors; Noguera Pigem, Elena; Rajadell, Núria; Garcia, Ariadna
Marín Gracia, Ma. Ángeles, 1955-; Pavón Ferrer, Maria Àngels; Sandín Esteban, Ma. Paz; Vilà Baños, Ruth
Marín Gracia, Ma. Ángeles, 1955-; Pavón Ferrer, Maria Àngels; Sandín Esteban, Ma. Paz; Vilà Baños, Ruth
 

Coordination

 

Supporters