To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/28107

L'ensenyament de la història i el living history
Santacana, Joan, 1948-; Serrat Antolí, Núria
Universitat de Barcelona
Hi ha diferents estratègies per apropar la història als escolars. La utilització de les fonts primàries (objectes, documents, etc.) esdevé una estratègia important per fer viure els temps passats. Els objectes i els documents del passat ens permeten intervenir a partir del plantejament d'enigmes i preguntes que l'alumnat pot anar resolent a partir d'una veritable recerca històrica. Una de les estratègies utilitzades en el món anglosaxó és el living history. Es tracta de "fer reviure" el passat a través de la representació de fets, estil de vida i personatges propis d'una època determinada. Aquesta estratègia s'empra en espais de presentació del patrimoni, especialment en museus i assentaments històrics i arqueològics. Dos elements són fonamentals en aquest tipus d'intervencions: la preparació del context de presentació del patrimoni i els mediadors entre la institució o espai patrimonial i els visitants. A continuació, es presenta, de manera concreta, el cas de Colonial Williamsburg, institució dels EUA pionera en la utilització d'aquesta estratègia de presentació i interpretació del patrimoni històric i arqueològic.
2012-07-13
Didàctica de la història
History teaching methods
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2002
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Morer de Llorens, Jordi; Sanmartí, Joan (Sanmartí i Grego); Belarte Franco, Maria Carme; Santacana, Joan, 1948-
Asensio, David; Belarte Franco, Maria Carme; Sanmartí, Joan (Sanmartí i Grego); Santacana, Joan, 1948-
 

Coordination

 

Supporters