Title:
|
L'ensenyament de la història i el living history
|
Author:
|
Santacana, Joan, 1948-; Serrat Antolí, Núria
|
Other authors:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Hi ha diferents estratègies per apropar la història als escolars. La utilització de les fonts primàries (objectes, documents, etc.) esdevé una estratègia important per fer viure els temps passats. Els objectes i els documents del passat ens permeten intervenir a partir del plantejament d'enigmes i preguntes que l'alumnat pot anar resolent a partir d'una veritable recerca històrica. Una de les estratègies utilitzades en el món anglosaxó és el living history. Es tracta de "fer reviure" el passat a través de la representació de fets, estil de vida i personatges propis d'una època determinada. Aquesta estratègia s'empra en espais de presentació del patrimoni, especialment en museus i assentaments històrics i arqueològics. Dos elements són fonamentals en aquest tipus d'intervencions: la preparació del context de presentació del patrimoni i els mediadors entre la institució o espai patrimonial i els visitants. A continuació, es presenta, de manera concreta, el cas de Colonial Williamsburg, institució dels EUA pionera en la utilització d'aquesta estratègia de presentació i interpretació del patrimoni històric i arqueològic. |
Publication date:
|
2012-07-13 |
Subject(s):
|
-Didàctica de la història -History teaching methods |
Rights:
|
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2002
|
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Share:
|
|