Title:
|
La indagació en l'educació superior. Implicació i corresponsabilitat en l'acte d'ensenyar i aprendre a la universitat
|
Author:
|
Forés i Miravalles, Anna; Sancho, Juana Ma.; Alonso Cano, Cristina
|
Other authors:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Un repte fonamental en el procés de construcció de l'Espai Europeu d'Educació Superior es troba en la necessitat de considerar l'estudiantat cada vegada més com l'actor, creador i responsable principal del seu aprenentatge i menys com a contenidor i aplicador d'informació. Això significa, entre altres coses, implicar els estudiants en processos genuins de recerca que els permetin desenvolupar les seves capacitats i competències de cerca, selecció, anàlisi, contrast i interpretació crítica de la informació. Preguntar i investigar per conèixer són els verbs claus per a la indagació. Ser professor o professora a la universitat, des de la perspectiva d'implicar l'estudiantat en experiències d'aprenentatge que afavoreixin la comprensió i la dotació de sentit, comporta un conjunt de plantejaments pedagògics claus, sense el quals difícilment es pot produir la indagació. Crear aquest procés a la universitat requereix dissenys educatius que possibilitin experiències d'aprenentatge genuines, desenvolupar estratègies didàctiques i avaluacions indagadores per tal que els estudiants se sentin part del procés d'ensenyament aprenentatge i trobin espai per desenvolupar la seva autoria i creativitat autoritzant-se i autoritzant els altres a ensenyar i aprendre. |
Publication date:
|
2012-07-13 |
Subject(s):
|
-Educació superior -Aprenentatge -Innovacions educatives -Higher education -Learning -Educational innovations -Espai Europeu d'Educació Superior |
Rights:
|
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2010
|
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Share:
|
|