dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Magrinyà Torner, Francesc |
dc.contributor.author |
Rodríguez Dalmau, Gerard |
dc.date |
2012-05-15 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15609 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Road networks - England |
dc.subject |
Rail networks - England |
dc.subject |
Rail networks - Spatial planning and evaluation |
dc.subject |
Road networks - Spatial planning and evaluation |
dc.subject |
Xarxes ferroviaries - Anglaterra |
dc.subject |
Xarxes viaries - Anglaterra |
dc.title |
Planificació del territori i avaluació de les xarxes viàries i ferroviàries a Anglaterra |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El disseny i construcció de les xarxes de transports determinen estretament el creixement demogràfic i econòmic d’un territori. La planificació resulta, per tant, una important eina per acotar les directrius principals i necessàries que donin coherència i cohesió al desenvolupament d’un territori i a les seves xarxes de transport.
Aquest document es centra en avaluar les xarxes viàries i ferroviàries. Es realitza un estudi de la planificació de les infraestructures viàries i ferroviàries a Anglaterra, posteriorment comparant-la amb escenaris presents en d’altres països de l’espai europeu, concretament Espanya i Alemanya.
Les dades analitzades descriuen l’estat existent de les infraestructures fins a l’any 2010. Els índexs d’oferta d’infraestructura per superfície i habitant i l’índex fractal són els indicadors essencials utilitzats per a la comparativa dels diferents escenaris d’àmbit d’estudi.
Per a les xarxes viàries s’han establert equivalències basades en la secció transversal per analitzar les diferents vies (autopistes, carreteres nacionals i carreteres secundàries) i d’altra banda una comparació directa entre les diferents xarxes ferroviàries.
Finalment, s’avalua la idoneïtat de cada escenari analitzat, recollint els trets diferenciadors i donant com a resultat una sèrie de conclusions sobre el repartiment/densitat de les xarxes de transport dins del context d’estudi. |