dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Òptica i Optometria |
dc.contributor |
Augè Serra, Montserrat |
dc.contributor.author |
Asensio Jurado, Laura |
dc.coverage.spatial |
east=2.0088746999999785; north=41.56321099999999; name=Mercat, 08221 Terrassa, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2012-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15577 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ciències de la visió |
dc.subject |
Vision |
dc.subject |
Academic achievement |
dc.subject |
Information technology |
dc.subject |
Eye--Care and hygiene |
dc.subject |
Visió -- Informàtica |
dc.subject |
Tecnologia de la informació |
dc.subject |
Salut visual |
dc.subject |
Rendiment escolar |
dc.title |
Complicacions oculars i visuals associades a la síndrome visual informàtica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En els últims anys, la implantació de les TIC en tots els entorns ha estat abrupta.
El sistema educatiu, també ha hagut d’adaptar-se a la nova realitat i ha incorporat iniciatives per tal que tots els alumnes disposin d’un ordinador durant les hores lectives. Aquest augment d’ús pot desencadenar en l’aparició de la Síndrome
Visual Informàtic. Aquest síndrome es caracteritza per un conjunt de símptomes i
signes visuals i oculars relacionats amb l’ús de l’ordinador.
Des d’aquest estudi es pretén detectar com a objectiu general, com afecta en el sistema visual infantil i adolescent, i que per tant pot afectar al rendiment escolar de ’alumne, la incorporació de les TIC en els sistema educatiu.
Per detectar la incidència de la SVI en aquest col·lectiu, s’han avaluat les habilitats visuals de dues línies d’estudiants d’ESO, al principi i final de curs després d’haver utilitzat l’ordinador en horari lectiu. Dividint la mostra, prèviament, entre grup experimental i grup control.
S’ha estudiat la mostra en funció de gènere i edat i les habilitats visuals avaluades
mitjançat proves estadístiques descriptives i la comparació entre grups. Els
resultats mostren diferències estadísticament significatives en la simptomatologia presentada així com una alteració en les habilitats binoculars, concretament les reserves base temporal i base nasal. |