dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Blanqué Molina, Balduino |
dc.contributor.author |
Vadell Planisi, Bernardo |
dc.date |
2011-02-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11938 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors::Motors elèctrics |
dc.subject |
Electric machines |
dc.subject |
Electric current converters |
dc.subject |
Eurotherm |
dc.subject |
Màquina de corrent continu |
dc.subject |
Regeneratiu |
dc.subject |
Balanç de potències |
dc.subject |
Consigna de velocitat |
dc.subject |
Parell variable |
dc.subject |
Maquinària elèctrica -- Corrent continu |
dc.title |
Fre per màquines de 1,5KW amb perfil de parell variable |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte tracta del frenat de màquines de 1.5 KW amb perfil de parell
variable. S’han estudiat els possibles mètodes per dur a terme aquesta acció,
valorant els avantatges i inconvenients de cadascun d’ells.
Explicarem la implementació del sistema, com es composarà i de quins tipus
d’aparells es composarà aquest sistema, les seves connexions tant mecàniques com
elèctriques. També cal esmentar les possibilitats de l’equip Eurotherm per d’altres
configuracions i aplicacions. S’explicarà la màquina utilitzada, es realitzaran
diferents assajos per poder obtenir el seu modelat matemàtic segons les variables a
modificar. Mitjançant l’equació de la màquina de corrent continu, es tabularà el
parell de la màquina variant les entrades de corrent d’induït i de la velocitat.
Es realitzaran assajos a la màquina de corrent continu per poder obtenir la seva
funció matemàtica depenent de les entrades de corrent i de la velocitat. D’aquesta
forma podrem realitzar tots els càlculs desitjats imposant el parell necessari per
frenar i a les velocitats que pertoquin.
Es comprovaran mitjançant assajos que hem anat assolint els diferents objectius
marcats. I els resultats els podem veure a continuació. Hem aconseguit realitzar un
frenat regeneratiu i per demostrar-ho tenim un balanç de potències depenent de la
velocitat i la intensitat del generador. Hem aconseguit demostrar que el parell
resistiu es troba relacionat amb el corrent d’induït i que l’entrada de consigna de
velocitat depèn de la velocitat a la que es trobi generant la màquina.
Hem arribat a la conclusió de que es pot realitzar el frenat regeneratiu amb una
màquina de corrent continu del rang de 1.5 kW de potència, i a la vegada que tingui
un perfil de parell variable a l’hora de frenar. D’aquesta forma podem disposar d'un
ampli rang de velocitats per poder injectar el màxim de corrent a la xarxa.
Ajustarem el cost total de la posada en funcionament del frenat regeneratiu amb
una màquina de corrent continu del rang de 1.5 kW de potència i treure’n un
pressupost final.
Per finalitzar s’explicaran els treballs de millora que es poden dur a terme per oferir
unes millors prestacions del producte. |