To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/11184

Manual de tècniques d’estudi per a alumnes CFGM Carrosseria
Clar Ballesteros, Joan Pau
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Illescas, Silvia
Primer fem una descripció de la situació actual que ens trobem al centre i quina feina el centre ha realitzat. La preparació d’aquest manual està orientat basicament com una eina tant per l’alumne com per el professor, ja que seran ells els que la posaren en pràctica. En aquest treball desenvolupem dos línies principals, la primera és presentar dues tècniques d’aprenentatge innovadores com són el treball cooperatiu i l’aprenentatge basat en problemes, més orientat a professors ja que estem parlant de conceptes però sempre orientats a l’alumne per potenciar la seva autoestima, confiança, responsabilitat i també la seva motivació vers l’aprenentatge amb un canvi de la seva conducta a classe. La segona línia de treball són tots els conceptes més pràctics relacionats amb les tècniques d’estudi, hàbits d’estudi, pautes de recerca d’informació i gestió del temps, que permeten a l’alumne conèixer i adquirir eines, formules i pistes de com pot seguir la classe i la seva preparació respecte assolir els coneixements i competències de cada unitat formativa. També explicarem alguna indicació per treballar la memòria i la concentració del alumne, i finalment com l’alumne es té que preparar els exàmens. Aquest treball esta orientat per alumnes de cicles formatius de grau mitjà encara que molt d’aquests conceptes el propi alumne el podrà fer extensiu a la seva vida social i laboral, i és important que quan expliquem cada concepte o eina a l’alumne siguem capaços de fer-li veure l’amplitud de la seva aplicació. Les raons de ser d’aquest treball han sigut dos, la primera m’ha sorprès i de la que he sigut espectador i protagonista, durant tot el temps que he fet el pràcticum, de la situació actual dels alumnes, tant com el seu nivell de formació i la seva actitud vers els nous coneixements i situacions, i els grans esforços dels professors per trencar aquesta dinàmica. La segona raó ha sigut unir els coneixements adquirits durant el Màster, la meva experiència personal i al món laboral i la experiència del pràcticum per fer una pauta de guia, de reflexió i de innovació per professors i alumnes.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació
Problem-based learning
Study skills
Aprenentatge basat en problemes
Estudi, Tècniques d'
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters