Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2099.1/11183

Contextos i situacions per a l’aprenentatge dels percentatges a l’ESO
Ferrer Birbe, Gerard
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Compta, Albert
Si agaféssim el diari ara mateix per fer-li una ullada segur que trobaríem alguna notícia en que apareixen els percentatges. Les notícies de la televisió o de la ràdio, els programes d’actualitat, els comentaristes dels esports, els homes del temps, etc., contínuament ens bombardegen amb estadístiques i percentatges per descriure diferents aspectes del nostre dia a dia. Els percentatges són una eina molt utilitzada en la nostra societat. Això és degut segurament a que és una eina que ens permet fer comparacions entre proporcions, que, a vegades, per estar en base diferent, no són evidents. Però també, segurament són tan utilitzats perquè és una eina que no requereix grans càlculs ni grans fórmules. Per aquest ús tan freqüent en la nostra societat, però també perquè no sempre serà evident per als alumnes la interpretació i la utilització d’aquesta eina, serà un tema important a aprendre en l’etapa d’educació secundària. Així, un dels objectius d’aquest treball és proporcionar un recull d’exercicis i problemes de diferent naturalesa que permeti treballar els percentatges de diferents maneres, i aportar nous materials i recursos que s’adaptin a la societat i al sistema educatiu en que estem, on les noves tecnologies tenen un paper tan important. En aquest treball ens plantejarem preguntes com: què són els percentatges? Per a què els utilitzem? On els trobem? Què es vol que els alumnes aprenguin? Un cop tinguem resposta a aquestes preguntes, buscarem recursos que s’adaptin a aquest context. Quins recursos utilitzarem per ensenyar el tema dels percentatges? Quines noves tecnologies utilitzarem? Què podem utilitzar del nostre entorn? L’objectiu serà aconseguir recursos de diferent naturalesa, que permetin un aprenentatge variable segons les necessitats, un aprenentatge aplicat a la vida real. Resolució de problemes, càlcul mental, problemes d’aplicació, recursos d’Internet,..., seran uns quants d’aquests recursos.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Didàctica
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes
Teaching -- Aids and devices
Percentatges
Material didàctic
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document