To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/11067

Experiència en l’ús de l’anglès com a llengua vehicular
Batlle Linares, Alba
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Rincón Rivera, David
Degut a la globalització i a la obertura de fronteres de la Unió Europea, cada cop el mercat laboral és més exigent. Actualment un dels aspectes més valorats és el domini de llengües estrangeres. En els últims anys s’han anat produint canvis en el món educatiu per tal d’afrontar aquesta demanada. Aquest canvi no s’ha vist reflectit en els cicles formatius fins aquest curs 2009- 2010, a través de l’adaptació dels currículums a la LOE, Ley Orgánica de Educación. Per primera vegada en un currículum formatiu es parla de la importància del domini de l’anglès i s’inclouen les orientacions necessàries per a realitzar activitats ensenyament-aprenentatge en llengua anglesa. Aquesta novetat ha creat incerteses i reticències entre el professorat. En la majoria de casos els professors consideren que és una bona pràctica per a l’alumnat, ja que permet treballar en anglès situacions quotidianes de la professió i adquirir nou vocabulari específic. No obstant, solen considerar que no estan suficientment preparats per a poder dur a terme pràctiques d’aquest tipus, les orientacions són insuficients i l’alumnat no disposa del nivell idoni per a poder aprofitar aquestes activitats. Amb aquest treball fi de màster es pretén donar resposta aquestes qüestions. Com que es tracta d’una situació molt nova i no hi ha experiències prèvies, la base principal del projecte s’ha centrat en realitzar una experiència en llengua anglesa, és a dir, posar en pràctica el que indica el currículum i analitzar-ne els resultats obtinguts. Tot i que es tracta d’una problemàtica generalitzada, l’estudi s’ha centrat en el Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració de sistemes, de la família d’Informàtica i comunicacions. S’ha escollit aquest cicle ja que està previst que el curs vinent entri en vigor el nou currículum professional. A més a més pertany a la família d’informàtica, un dels àmbits professionals on és més rellevant el domini de l’anglès. Tot i aquesta importància, no disposa d’un mòdul específic en aquesta llengua ja que es tractar d’un cicle de grau superior. La primera part del treball es basa en l’anàlisi de la situació inicial del problema: marc legal, els nous currículums de la FP, els resultats d’aprenentatge en llengua anglesa i els coneixements dels professors en aquest idioma. L’experiència s’ha basat en la impartició del nucli d’activitats, criptografia i VPNs (Virtual Private Networks),16 hores del crèdit de Xarxes locals, íntegrament en anglès. És a dir, tant els materials com les exposicions orals es realitzaren en aquesta llengua. La pràctica d’aquesta experiència es va realitzar dins dels conveni de pràctiques establert entre la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Institut Esteve Terradas i Illa de Cornellà de Llobregat. Un cop realitzada l’experiència s’han analitzat i valorat els resultats obtinguts per part de tots els ens implicats: valoració del professorat, valoració dels alumnes, qualificacions acadèmiques i aprenentatges en llengua anglesa.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes
English language -- Study and teaching
Activitats ensenyament-aprenentatge
Anglès -- Ensenyament
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters