Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/10863

Disseny i implantació de nova activitat docent sobre els continguts específics de l’àrea de Plans d’obra
Garrido Lucero, Anna
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Bargalló Perpiñá, Ramón
El treball tracta de la observació d’un determinat grup-classe en el crèdit de Plans d’Obra del CFGS de Desenvolupament i aplicació de projectes de construcció amb l’objectiu de dissenyar un instrument d’avaluació que englobi part dels objectius terminals i continguts del currículum normatiu del crèdit. Per tal de portar a terme aquest disseny, prèviament s’ha analitzat el problema. On s’ha conclòs que el grup-classe que els tres punts d’actuació principal serien: - Baix nivell d’activitat de l’alumne - Absentisme (suficient com per perdre el fil en determinats continguts) - Falta de desenvolupament de l’habilitat comunicativa Seguidament, s’ha analitzat minuciosament la programació del crèdit del centre, s’ha programat la UD3 i més en detall el NA10 per tal d’ubicar i articular correctament les competències generals i clau, els objectius terminals i tots els continguts corresponents del crèdit. Un cop fet tot això, s’ha procedit a realitzar una activitat d’aprenentatge cooperatiu basat en el mètode analític i en equips reduïts (de dues persones), amb tasques bastant guiades donat que estan a primer curs i encara no estan gaire habituats amb la pràctica d’aquest tipus d’activitat i que un dels objectius és mecanitzar aquestes operacions. L’activitat consisteix en fer la programació en Microsoft Project de la fase d’execució de la llosa de fonamentació de l’edifici 8 del WTC amb diferents apartats individuals i en grup, els quals estan induïts a la reflexió de la coherència dels valors obtinguts pas a pas. S’ha inclòs la graella d’avaluació amb els criteris que es tindran en compte i l’autoavaluació que tindrà doble funció reflexiva per part de l’alumne, i funció reflexiva per part nostra donat que ens servirà per a fer l’avaluació en sí del funcionament de l’activitat.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Gestió i planificació educativa
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes
Curriculum evaluation
Architecture -- Designs and plans -- Study and teaching
Aprenentatge cooperatiu
Avaluació curricular
Arquitectura -- Projectes -- Ensenyament
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem