To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/10850

Del s.XX al S.XXI fomentant el gust per les matemàtiques
Rodríguez Merino, Alberto
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Gómez Urgellés, Joan Vicenç
Del s.XX al S.XXI fomentant el gust per les matemàtiques neix per la curiositat d’aprofundir en el coneixement de les diferents proves i activitats de caire matemàtic que es fan a Catalunya, esdevenint uns recursos docents a l’abast del professorat que s’han de tenir en compte per incloure al currículum. Aprofitant l’estada al centre s’ha pogut aprofundir en el funcionament d’aquestes proves a les quals tenen accés els estudiants de secundària i en concret les proves Cangur, única prova a la que es presenten els alumnes del centre on he fet el Pràcticum (Escola Pia de Vilanova i la Geltrú). L’objecte del treball també era el de desenvolupar un projecte on és pogués aplicar els coneixements i les capacitats adquirits duran el màster. Així doncs, s’ha fet un estudi previ per veure quin nivell tenen els alumnes del centre on he fet les pràctiques per resoldre els problemes tipus Cangur. Després d’aquest estudi hi ha una proposta metodologica per millorar les capacitats dels alumnes amb unes actuacions a l’aula; creant hàbits de treball, fomentant les aptituds i desenvolupant competències entre els estudiants. Finalment els resultats obtinguts un cop feta l’experiència indiquen que la proposta de millora per aconseguir uns millors resultats en les proves amb aquesta metodologia és efectiva.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents
Mathematics -- Study and teaching
Education -- Study and teaching
Proposta metodològica
Hàbits de treball
Recursos docents
Matemàtica -- Ensenyament
Pedagogia
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters