dc.contributor |
Yúfera Gomez, José Manuel |
dc.contributor.author |
Rodríguez Paredes, Rubén |
dc.date |
2010-12-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/10553 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::So, imatge i multimèdia::Creació multimèdia::Imatge digital |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Processament del senyal::Processament de la imatge i del senyal vídeo |
dc.subject |
Three-dimensional display systems |
dc.subject |
Image processing--Digital techniques |
dc.subject |
Modelat |
dc.subject |
3D |
dc.subject |
Realitat augmentada |
dc.subject |
Visualització tridimensional (Informàtica) |
dc.subject |
Representació visual en tres dimensions |
dc.title |
Proves de models 3D per a realitat augmentada |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest treball final de carrera es tractarà de manera concisa la creació, el modelat i l’animació de dues figures 3D després d’haver completat l’aprenentatge previ d’un conjunt de manuals i cursos en format CD-ROM interactiu.
Per a realitzar aquesta tasca s’ha utilitzat el software Autodesk 3ds Max 9 com a eina per a creació i animació 3D. El resultat obtingut ha estat, doncs, una figura 3D en forma d’avatar i una altra figura 3D en forma de bomba amb dues animacions que consisteixen en un moviment rotatori i un efecte d’explosió.
La relació d’aquesta tasca amb el món de les telecomunicacions ha comportat diverses proves utilitzant les nostres figures 3D amb un fenomen emergent conegut com a realitat augmentada. La realitat augmentada consisteix en la inserció d’elements virtuals sobre espais físics del món real.
Aquestes proves sobre realitat augmentada s’han dut a terme amb l’ús d’una càmera web, un ordinador amb sistema operatiu Windows XP, un patró de reconeixement imprès en format paper i el software Atomic Authoring Tool BETA v.07.
Les proves han donat lloc a la visualització de la figura 1 (bomba 3D amb l’animació de moviment rotatori incorporada) i la visualització de la figura 2 (avatar 3D amb opacitat, de manera que permetés a l’usuari visualitzar també allò que estigui situat darrere la nostra figura).
Així doncs, per acabar de completar aquest treball es va demanar la creació d’una interfície web 3D que permetés a l’usuari final visualitzar les dues figures en format 3D i el seu posterior emmagatzematge en format .obj.
Preferentment, es demana que l'usuari pugui interactuar amb l'objecte, per exemple, rotant-lo. Per portar-ho a terme es va cercar informació referent a les diferents tecnologies que permetien visualitzar objectes 3D en HTML.
A més a més, s’han afegit diverses variants prèviament construïdes de cadascuna de les nostres dues figures per a que l’usuari final pugui escollir-ne una d’aquestes. |