Abstract:
|
Aquest projecte neix de la necessitat de canvis en l’organització d’una Cristalleria del sector
de l’automòbil, on el Departament de Producció no pot centrar els seus esforços a la millora
dels paràmetres productius perquè té gran part de dedicació a feines logístiques i al tracte
amb el client. L’objectiu és millorar aquesta situació alliberant a l’àrea de producció
d’aquestes feines i crear un nou departament de logística que a la vegada implementi
millores en els flux d’informació i materials, millorant el servei al client i gestionant els estocs
d’una manera més racional.
El mètode que s’ha fet servir en l’elaboració ha estat analitzar pas a pas la situació actual de
l’empresa, dels fluxos d’informació i materials, per comparar-la amb la situació ideal i, amb
l’experiència pròpia, l’ajuda del Responsable de Logística d’una planta del grup a França i la
supervisió del tutor de l’escola, anar definint la nova manera de fer les coses i implementant
les millores necessàries, aplicant el sentit comú, les eines informàtiques i els mitjans de
manutenció, emmagatzematge i embalatge disponibles al mercat.
Com a resultat, els principals canvis o aportacions a l’empresa han estat:
Reorganització de l'estructura, creant un Departament de Logística.
Ampliació de la utilització de les eines de TIC (Tecnologies de la Informació i
Comunicació) en la planificació de la producció, el càlcul de necessitats de materials,
la gestió informàtica de l’estoc de productes acabats i la definició d’estocs de
seguretat i de la mida del lot de producció.
Millora en el flux de productes amb la creació d’un magatzem de productes
acabats, adquisició d’equips de manutenció i d’embalatge semiautomàtic.
Externalització dels transports i anàlisi de reducció de despeses.
Creació indicadors per al seguiment de l’Àrea Logística
Tot això ha permès millorar la imatge de l’empresa de cara als clients i al mateix grup al que
pertany, a més de possibilitar la reducció de costos que superen clarament les despeses
associades al projecte. |