dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Rull Duran, Joan |
dc.contributor.author |
González Hernández, Óscar |
dc.date |
2010-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/10608 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Ferrocarrils |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Física::Electromagnetisme |
dc.subject |
Railroads -- Electrification |
dc.subject |
Electromagnetic compatibility |
dc.subject |
Ferrocarrils -- Electrificació |
dc.subject |
Compatibilitat electromagnètica |
dc.title |
Metodologia i sistematització de càlculs de compatibilitat electromagnètica en sistemes ferroviaris |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present document introdueix de forma bàsica els sistemes d’electrificació ferroviària i es comenten els
problemes dels camps magnètics que poden tenir amb elements del seu entorn.
Es desenvolupa un programa de càlcul de camps magnètics generats pels conductors de catenària.
L’eina de càlcul és compatible amb electrificacions de corrent continu de catenària rígida i catenària
convencional, i per a electrificacions de corrent altern dels sistemes 1x25 kVca i 2x25 kVca utilitzats en
l’alta velocitat.
Es realitzen simulacions amb elements finits de tots els sistemes esmentats anteriorment. En el cas del
sistema 1x25 kVca, que resulta ser el més desfavorable des del punt de vista d’emissions, es realitza un
estudi més profund del comportament del camp magnètic en situacions més específiques. Aquestes
situacions corresponen als casos d’un curtcircuit i d’una instal·lació al interior d’un túnel. També s’analitza
l’evolució del camp magnètic durant un cicle de la ona de 50 Hz, i el camp que s’assoleix a l’interior
d’equips aïllats en la proximitat de la línia ferroviària
S’exemplifica la utilitat dels resultats que es poden obtenir amb les eines de càlcul. Els valors de camps
magnètics s’avaluen com a compliment dels límits d’emissions segons normativa, restriccions i
recomanacions. També es poden utilitzar els resultats com a criteri de selecció d’equips de via, per tal
d’aconseguir la integritat i el funcionament de tots els sistemes que composen una línia ferroviària. |