dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III |
dc.contributor |
Fabregat Fillet, Jaume |
dc.contributor.author |
Ruiz Prados, Francisco |
dc.date |
2007-06-20 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/9915 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria agroalimentària::Agricultura::Agricultura sostenible |
dc.subject |
Gardering |
dc.subject |
Occupational training |
dc.subject |
Environmental education |
dc.subject |
Formació, Inserció, Jardineria, Ocupació, Sostenibilitat |
dc.subject |
Jardineria |
dc.subject |
Formació ocupacional -- Aspectes ambientals |
dc.subject |
Educació ambiental |
dc.title |
Programa formatiu de jardineria integrat en una acció per a col·lectius de preparació deficitària i/o difícil inserció, sota valors de sostenibilitat. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Les persones candidates a ocupar un lloc de treball, fins i tot poc qualificat i retribuït, hauran d’estar preparades si volen desenvolupar prou bé les tasques especí fiques de l’ofici o ocupació determinada i conèixer i aplicar principis de sostenibilitat social i ambiental.
El mòn laboral demana uns nivells de formació específics que moltes persones no posseeixen per diferents motius; associats a l’anomenat “fracàs escolar” (o simplement a la falta d’una correcta escolarització), a veure’s afectades per
canvis d’ocupació deguts a reestructuracions empresarials, a una situació d’atur de llarga durada, etc. Així pot augmentar encara més les possibilitats d’iniciar una dinàmica que porti a l’exclusió laboral i social amb els greus problemes que pot generar a mig i llarg termini.
Si volem evitar greus dificultats a persones que poden pertànyer al col.lectiu esmentat en el paràgraf anterior o que volen buscar feina amb una millor preparació, hem de dissenyar accions formatives-laborals.
En aquest treball s’ha dissenyat un programa formatiu de jardineria d’acord amb una acció formativa-laboral d’una durada de dos anys (poden fer-se variacions en funció d’altres durades i itineraris formatius). Amb referència a les edats de les persones candidates es poden fixar franges prioritàries a partir de les necessitats.
En una primera etapa el programa formatiu dedica més temps a una preparació en aula convencional i de tecnologia, disminuint després això a favor d’ocupar- se més de les tècniques pròpies de l’ofici. |