Abstract:
|
Aquest és un projecte contractat a la Fundació Privada Centre CIM per part d’un client
anònim.
El projecte té com a objectiu el disseny d’un equipament per a verificar l’estat de l’estructura
interna de pneumàtics de camió. La finalitat d’aquesta verificació és la de poder determinar si
el pneumàtic pot ser reutilitzat després d’un procés de recautxutatge. El disseny només inclou
la part mecànica de l’equipament, un cop entregat aquest els automatismes son afegits pel
client.
L’equipament ha de ser suficientment flexible per poder verificar les diferents mides de
pneumàtic especificades, tant en pneumàtics nous com gastats.
A petició del client, el pneumàtic ha de girar mentre el transductor que analitza l’estructura ha
d’estar fix.
L’equipament consta dels següents sistemes principals:
- Bancada
- Sistema de transmissió: Gira el pneumàtic
- Mecanisme d’introducció: Introdueix el transductor dins la secció del pneumàtic un
cop aquest està muntat a l’equipament.
- Sistema d’enclavament: Estabilitza el pneumàtic per tal que la seva secció sigui al
més uniforme possible en tota la rotació.
- Conjunt sonda: Permet al transductor analitzar la secció íntegra del pneumàtic.
- Sistemes de seguretat: Faciliten el compliment de la Directiva Europea 2006/42/CE
relativa a la seguretat en les màquines.
En el disseny s’ha aplicat l’enginyeria concurrent que, amb una estreta col·laboració amb
l’equip de fabricació, ha facilitat la reducció dificultats i costos.
Tot i que s’ha prioritzat el bon funcionament i l’economia de fabricació per sobre de
l’estètica, aquesta també ha estat especialment considerada. Els elements estructurals donen
una imatge de robustesa. D’altra banda, el sistema d’enclavament juntament amb el conjunt
sonda, donen una imatge de precisió amb la utilització de peces d’alumini mecanitzades i
anoditzades. |