Abstract:
|
Les noves lleis referents al respecte del medi ambient afecten plenament al món de l’automoció.
En quan a emissions, lleis com la nova EURO 5 obliguen a que els futurs vehicles emetin la
meitat d’emissions que els que circulen actualment.
L’empresa Delphi Diesel Systems, productora d’equips d’injecció common rail, s’ha vist
obligada a crear una bomba capaç d’assolir pressions d’injecció de mes de 1600 bar.
La introducció d’un nou producte ha suposat tot un seguit de modificacions en el pla de
validacions dels components.
En aquest treball s’ha realitzat un estudi d’un component de la nova bomba, conegut com a
sabata, el qual té la funció de convertir el moviment rotatori de l’eix de la bomba en el
moviment alternatiu dels pistons amb la mínima fricció possible.
Al tractar-se d’un component sense antecedents fora de les bombes d’injecció, no es partia d’una
teoria concreta i s’ha optat per fer una hipòtesis de funcionament fent una analogia amb els
coixinets de pel·lícula d’oli.
Després de realitzar un estudi pràctic a través d’un banc que s’ha dissenyat per l’ocasió, s’ha
comprovat que les hipòtesis realitzades al començament del projecte eren correctes i d’aquesta
manera s’ha pogut establir una teoria que podrà ser utilitzada en estudis posteriors.
Les conclusions extretes en aquest estudi han estat utilitzades per a dissenyar un test de severitat
per la validació del component.
Un test de severitat és una peça clau en una empresa de producció, ja que qualsevol modificació
que pugui rebre el mecanisme, ja sigui canvi en el procés de mecanitzat o canvi en el proveïdor
del recobriment ha de ser validat. |