To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/7466

Developing a Collaboration Tool and Front-End for 3DPresence project
Espinola Torrent, David
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Alonso Baigorri, Pedro A.; Divorra i Escoda, Òscar
Aquest Projecte Final de Màster te l’ambiciós objectiu de formar part del projecte europeu 3DPresence, projecte pioner en el camp de la videoconferència en 3D, de manera que l’aplicació que s’implementi aporti els ingredients necessaris per a què l’usuari tingui per fi una sensació real de proximitat amb els altres participants de la videoconferència que estan situats arreu del mon. Per tal d’aconseguir-ho, aquest Projecte Final de Màster dissenya i desenvolupa una eina col·laborativa, anomenada Cloud Desktop, que introdueix una innovadora combinació d’elements que no existeix actualment en el mercat i que actua com a interfície del sistema de videoconferència 3DPresence, permetent a l’usuari arrencar i controlar elements específics de la videoconferència d’una manera natural i utilitzant una pantalla multi tàctil. L’objectiu principal d’aquesta memòria és el de mostrar els aspectes importants de totes les fases del projecte. La memòria d’aquest projecte comença estudiant les actuals eines col·laboratives que hi ha al mercat per tal de veure quines són les necessitats reals dels usuaris. Un cop finalitzat l’estudi, es corrobora amb la idea de que no hi ha cap eina col·laboradora que barregi els conceptes ‘cloud computing’ amb tecnologies multi tàctils. Per això Cloud Desktop ha estat dissenyat per a satisfer el buit que hi ha actualment en el mercat i oferir nous serveis als potencials usuaris. Després d’aquest estudi, s’investiga sobre diferents tecnologies multi tàctils per conèixer quins dispositius del mercat són els més adients per a la nostre aplicació i pressupost. Seguidament, es planifica el projecte utilitzant la metodologia de programació àgil anomenada SCRUM, la qual ens aporta un major grau d’efectivitat en el desenvolupament de l’aplicació i ens ajuda a organitzar les tasques d’una manera eficient. A la fase de disseny, s’estudien els actors que influeixen al sistema, els casos d’ús, els diferents escenaris i els tots els requisits de l’aplicació utilitzant com a guia el mètode Volere. També es mostra l’arquitectura del sistema i es donen algunes explicacions sobre com s’han resolt alguns dels casos d’ús estudiats anteriorment. Finalment, a la fase d’implementació, apliquem els patrons d’Adobe Cairngorm per a que ens ajudin a realitzar un millor codi, més fàcil de modificar i de reutilitzar. A més a més, es detalla part de l’estructura de Cloud Desktop.
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Enginyeria del software
Videoconferencing
Three-dimensional imaging
3DPresence
Cloud
Multitàctil
Col·laboració
Escriptori
Remot
3DPresence
Videoconferències
Representació visual en tres dimensions
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Espinola Torrent, David; Vera Gago, Josefa
 

Coordination

 

Supporters