dc.contributor |
García Serrano, Lucas |
dc.contributor.author |
Carbonell Ruscalleda, Andreu |
dc.date |
2009-07-15 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/7793 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeroports |
dc.subject |
Airports |
dc.subject |
Fixed base operators industry |
dc.subject |
SID STAR ILS |
dc.subject |
Aproximación IFR Seu Urgell |
dc.subject |
Aeroports -- Construcció |
dc.subject |
Aeroports -- Medi ambient |
dc.title |
Adaptació IFR del aeroport de la Seu d'Urgell |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest Treball de Final de Carrera pretén desenvolupar tots els aspectes
fonamentals que comporta el disseny d’un sistema aeroportuari a partir d’un
aeròdrom existent.
Es tracta de l’aeròdrom de la Seu d’Urgell, el qual pretén ser un aeroport que
doni servei als Pirineus i al Principat d’Andorra. Així doncs, l’aeroport permetria
establir rutes comercials que enllaçarien els Pirineus amb bona part de la
península i Europa.
Per tot això, cal fer una sèrie de modificacions al actual aeròdrom per tal de
permetre a aeronaus, de gran capacitat, aterrar i enlairar-se. Aquestes
actuacions emmarcarien un allargament de l’actual pista, un edifici terminal,
una plataforma d’estacionament d’aeronaus, així com els procediments per tal
d’encaminar les aeronaus des de l’aire fins l’aeroport.
A més, s’ha dut a terme un estudi d’impacte ambiental, per determinar de
quina manera afecta una infraestructura tan gran en l’entorn, avaluant parcs
naturals, reserves i plans d’ordenació territorial. |