dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Trillas i Gay, Enric |
dc.contributor.author |
Marí Hernàndez, Rubèn |
dc.date |
2008-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14608 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Automobiles--Simulation methods |
dc.subject |
Automòbils--Mètodes de simulació |
dc.title |
Desarrollo y validación de una metodología de simulación por ordenador como herramienta de diseño del sistema DEFROST de un coche |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Es desenvoluparà una metodologia de simulació per ordinador del sistema DEFROST d'un cotxe (sistema per descongelar el parabrises) i es validarà mitjançant experimentació en cambra climàtica. L'objectiu principal del projecte és desenvolupar una eina de treball que sigui susceptible de ser introduïda com a eina de desenvolupament en termes, essencialment, de temps de càlcul i de precisió en els resultats. L'estudi es realitzarà sobre un cotxe complert i contemplarà l'ús de diferents models de turbulència, així com tractament de la capa límit i diferents models de mallat segons el grau de resolució necessari per cada model. Podem dividir la metodologia en tres parts: obtenció del punt d'equilibri del sistema, simulació estacionaria del camp fluidodinàmic i simulació transitòria del camp tèrmic. En aquest punt, el model no contemplerà un estat multi fase on conviuen l'estat líquid i sòlid, ni un model de pel·lícula per representar el comportament del líquid, sinó que únicament es simularà el comportament tèrmic del canvi de fase. Per portar a terme la simulació transitòria s'han programat subrutines amb Fortran per implementar la representació del canvi de fase, així com el canvi de propietats del gel a aigua líquida. |