dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Buj Corral, Irene |
dc.contributor.author |
Saurat Royo, Marc |
dc.date |
2011-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14870 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Processos de fabricació mecànica |
dc.subject |
Mechanization |
dc.subject |
Machine-tools -- Design |
dc.subject |
Machine-tools -- Numerical control -- Programming |
dc.subject |
Mecanització |
dc.subject |
Màquines-eines -- Disseny |
dc.subject |
Màquines-eines -- Control numèric -- Programació |
dc.title |
Disseny i anàlisi d’utillatges, eines, calibres i programes d’una línia de mecanitzat de cilindres mestres tàndem |
dc.title |
Disseny i anàlisi d’utillatges, eines, calibres i programes d’una línia de mecanitzat de CMT |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En el següent document es detallen les modificacions a realitzar en un trasllat de maquinària
de mecanitzat de bombes de fre de cotxe (CMT o cilindre mestre tàndem) de la planta de
BOSCH Lliça, a la planta de BOSCH Campinas, al Brasil per la fabricació de 6 noves
referències de mecanitzat. Aquest projecte pretén estudiar les qüestions tècniques que fan
referència al propi mecanitzat de la bomba de fre, és a dir, s‟explica primerament en que
consisteix el sistema de frenada i concretament el cilindre mestre tàndem. S‟argumenta
també, possibles maneres de fabricació d‟aquest element a la planta de Brasil segons el
sistema productiu i és descriu en detall el procés general escollit per la companyia a l‟hora
de fabricar cilindres mestres tàndem.
El cos principal d‟aquest PFC presenta els diferents elements que intervenen en la fabricació
i s‟explica el disseny dels utillatges de fixació utilitzats en les diferents màquines que
intervenen en el procés, l‟elaboració de programes de control numèric per mecanitzar les 6
noves referències de CMT, així com el disseny dels calibres de control específics per les
noves referències que permetran comprovar la qualitat de les peces produïdes. En tots
aquests dissenys s‟ha segui el mètode de fabricació implantat actualment a la planta de
Lliçà, i es manté el tipus d‟utillatges i programes existents usats per mecanitzar altres
referències de CMT.
Es recull també una descripció de les eines de tall necessàries en el mecanitzat de CMT‟s i
s‟explica de forma breu els aspectes econòmics que intervenen en la vessant tècnica d‟un
trasllat de maquinària d‟aquestes característiques. Finalment, també es fa referència a
l‟impacte ambiental i la gestió dels residus que es generaran a la nova planta de destinació
de la maquinària, així com algunes qüestions de seguretat que involucren al personal que
operarà amb l‟anomenada maquinària. |