dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Mitjana Riera, Margarida |
dc.contributor.author |
Noguer Vila, Núria |
dc.date |
2011-06-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15322 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació |
dc.subject |
Mathematics--Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Inclusive education |
dc.subject |
School integration |
dc.subject |
Matemàtiques |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Aula oberta |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
Proposta |
dc.subject |
Recursos |
dc.subject |
Funcions |
dc.subject |
Geometria |
dc.subject |
Estadística |
dc.subject |
Matemàtica--Educació secundària |
dc.subject |
Educació inclusiva |
dc.subject |
Integració escolar |
dc.title |
Elaboració de materials, activitats i recursos dirigits a l’alumnat de matemàtiques de l’aula oberta |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Durant l’estada al centre de pràctiques em vaig adonar que el dossier de matemàtiques que seguia l’alumnat de l’aula oberta no era el millor material per a una tipologia d’alumnat que té una sèrie de problemes entre els quals hi ha la desmotivació. Per aquest fet vaig decidir orientar el treball de fi de màster cap a la realització d’un material que pogués ser utilitzat a aquesta aula i, consegüentment, motivar l’alumnat amb la nova proposta.
En primer lloc s’exposen breument les diferents mesures d’atenció a la diversitat per a contextualitzar l’aula oberta i tot seguit es descriu l’aula oberta: definició, metodologia, compromisos, a qui va dirigida, els objectius, etc.
L’objectiu principal del treball ha estat el de realitzar una sèrie de material per tal de motivar l’alumnat de l’aula oberta. Per portar-lo a terme s’han usat diversos programes i recursos que requereixen majoritàriament l’ús de l’ordinador i connexió a internet en força casos. També hi ha activitats de caire més manipulatiu.
Un cop exposat l’objectiu del treball hi ha les propostes dels tres temes que s’han elaborat: funcions, geometria i estadística i atzar. Cada tema consta d’un esquema, una introducció, 16 activitats proposades (aquestes activitats inclouen una descripció dels conceptes que es treballen en l’activitat), un qüestionari virtual (que es realitzarà en acabar el tema) i la programació de la unitat didàctica (objectius, competències bàsiques, criteris d’avaluació, continguts d’aprenentatge i la seqüència de les activitats didàctiques on es proposen activitats complementàries usant recursos del web).
Considero que aquest material pot beneficiar tant a l’alumnat (per la proposta d’activitats diverses usant l’ordinador) com al professorat (ja que el programa usat per a realitzar la major part de les activitats facilita les tasques de correcció) i que és un material que pot utilitzar-se a l’aula fàcilment. |