dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Moreno Eguilaz, Juan Manuel |
dc.contributor.author |
Gallego Naya, José Alberto |
dc.date |
2011-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15280 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents |
dc.subject |
Education--Effect of technological innovations on |
dc.subject |
Information technology--Study and teaching |
dc.subject |
Web 2.0 |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Noves eines informàtiques |
dc.subject |
Xarxes socials |
dc.subject |
Presentacions en línia |
dc.subject |
Eines d'organització i apunts |
dc.subject |
Eines ofimàtiques |
dc.subject |
Emmagatzematge d'informació |
dc.subject |
Realitat augmentada |
dc.subject |
Jocs educatius |
dc.subject |
Educació--Efecte de les innovacions tecnològiques |
dc.subject |
Tecnologia de la informació--Ensenyament |
dc.subject |
Web 2.0 |
dc.title |
Aplicacions de les noves eines tecnològiques a l'ensenyament |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La societat en què vivim actualment no és la mateixa de fa uns anys, aquesta ha patit uns grans canvis. Vivim en una societat totalment influïda per les noves tecnologies i aquestes s'han inserit en les nostres vides gairebé sense adonar-nos-en. Cada dia l'alumne viu en el moment històric amb un major volum de distraccions. Per tant, analitzant el canvis que ha patit la societat, l'educació hauria de fer un esforç i no donar l'esquena a aquests sinó adaptant-se, utilitzant les noves eines que ofereix la tecnologia. Dintre d'aquestes adaptacions i evolucions és on s'ha emmarcat aquest TFM. Innat a la nostra responsabilitat com a docents, es troba la de dur a terme la millora del procés d'aprenentatge per als nostres alumnes. Tenint aquest objectiu, hem de preguntar-nos si la forma d'educar que hem rebut ha de ser la mateixa que practiquem. Hem de discernir i saber mirar allò que ens envolta i veure les noves possibilitats que ens aporten les noves eines tecnològiques. Dintre d'aquestes noves metodologies i formes d'ensenyar, les noves eines tecnològiques portades a l'educació ens plantegen una sèrie d'elements i característiques sense fi, ja que dia darrere dia, evolucionen i tenen un procés continu d'actualització i millora. Aquestes noves eines tecnològiques cercades estan dividides en: 1. Xarxes socials 2. Eines ofimàtiques 3. Presentacions i publicacions 4. Sistemes operatius 5. Eines d'organització i apunts 6. Emmagatzematge d'informació 7. Altres eines. Només queda confiar en les possibilitats de renovació que poden portar a la institució escolar, que en trets generals es manté invariable al llarg dels anys i d'aquesta manera amb la posada en marxa de les eines estudiades es renovaran les metodologies d'ensenyar i treballar els continguts curriculars. |