Abstract:
|
La societat en què vivim actualment no és la mateixa de fa uns anys, aquesta ha patit uns grans canvis. Vivim en una societat totalment influïda per les noves tecnologies i aquestes s'han inserit en les nostres vides gairebé sense adonar-nos-en. Cada dia l'alumne viu en el moment històric amb un major volum de distraccions. Per tant, analitzant el canvis que ha patit la societat, l'educació hauria de fer un esforç i no donar l'esquena a aquests sinó adaptant-se, utilitzant les noves eines que ofereix la tecnologia. Dintre d'aquestes adaptacions i evolucions és on s'ha emmarcat aquest TFM. Innat a la nostra responsabilitat com a docents, es troba la de dur a terme la millora del procés d'aprenentatge per als nostres alumnes. Tenint aquest objectiu, hem de preguntar-nos si la forma d'educar que hem rebut ha de ser la mateixa que practiquem. Hem de discernir i saber mirar allò que ens envolta i veure les noves possibilitats que ens aporten les noves eines tecnològiques. Dintre d'aquestes noves metodologies i formes d'ensenyar, les noves eines tecnològiques portades a l'educació ens plantegen una sèrie d'elements i característiques sense fi, ja que dia darrere dia, evolucionen i tenen un procés continu d'actualització i millora. Aquestes noves eines tecnològiques cercades estan dividides en: 1. Xarxes socials 2. Eines ofimàtiques 3. Presentacions i publicacions 4. Sistemes operatius 5. Eines d'organització i apunts 6. Emmagatzematge d'informació 7. Altres eines. Només queda confiar en les possibilitats de renovació que poden portar a la institució escolar, que en trets generals es manté invariable al llarg dels anys i d'aquesta manera amb la posada en marxa de les eines estudiades es renovaran les metodologies d'ensenyar i treballar els continguts curriculars. |