dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Gordillo Bel, Dídac |
dc.contributor.author |
Ballesteros Escat, Ana Belén |
dc.date |
2011-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15278 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic |
dc.subject |
Building |
dc.subject |
Building--Study and teaching |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
Recull |
dc.subject |
Guia |
dc.subject |
Motivar |
dc.subject |
Termini |
dc.subject |
Seguretat |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Exemples |
dc.subject |
Dinamitzar |
dc.subject |
Ampliar |
dc.subject |
Construcció--Formació professional |
dc.subject |
Construcció--Ensenyament |
dc.title |
Material didàctic per a la teoria i aplicació de la planificació i de la implantació d'una obra d'edificació |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball està orientat a l'elaboració de material teòric i pràctic de guia per a la impartició docent
dels continguts relatius al Crèdit 3 del Cicle Formatiu de Grau Superior de Realització i plans
d'obres, quant a la implantació d'obra i la seva relació amb la programació general d'una obra
d'edificació.
Primerament es fa una presentació d'aquests continguts del crèdit relacionats amb la implantació d’obra i
de les unitats didàctiques.
A continuació es treballa en millorar el disseny dels nuclis d'activitats ja existents en un institut de
referència quant a les necessitats a cobrir amb el material a dissenyar.
Es plantegen objectius i metodologies i, seguidament, es procedeix a l'elaboració i disseny de reculls
teòrics i visuals, així com activitats dinamitzadores i d'avaluació continua. A tal efecte, es dissenyen
les activitats, reculls teòrics i gràfics, amb un mateix fil conductor i format de presentació.
El material està estructurat seguint els continguts de les activitats d'ensenyament i aprenentatge, és a
dir, amb uns criteris que facilitin que el docent que imparteixi les classes pugui utilitzar-lo amb
continuïtat i sentir que tot el material té un fil d'unió, que l'ajuda i fa de guia.
Es dissenyen graelles d'avaluació de les activitats puntuables que figuren directament al material a
projectar i es fa una reflexió docent a les conclusions.
El material obtingut és dinàmic, dóna peu a la participació, és fàcil de seguir, fins i tot per a
professors amb poca experiència, i és propici a que cada professor el faci seu amb aportacions
personals que vulgui fer durant les classes. |