Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/196235

Immigration and the school system
Albornoz, Facundo; Cabrales, Antonio, 1964-; Hauk, Esther
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica; Institut d'Anàlisi Econòmica
Immigration is an important problem in many societies, and it has wide-ranging effects on the educational systems of host countries. There is a now a large empirical literature, but very little theoretical work on this topic. We introduce a model of family immigration in a framework where school quality and student outcomes are determined endogenously. This allows us to explain the selection of immigrants in terms of parental motivation and the policies which favor a positive selection. Also, we can study the effect of immigration on the school system and how school quality may self-reinforce immigrants' and natives' choices.
24-05-2012
Emigració i immigració -- Models matemàtics
 Política educativa
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l’institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Documento de trabajo
Working papers; 888.11
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
88811.pdf 294.9 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem