Títol:
|
Decomposing the Tourist’s Satisfaction Gap: The Role of Expectations and Cognitions
|
Autor/a:
|
Díaz Serrano, Lluís
|
Altres autors:
|
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia; Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública |
Abstract:
|
In this paper we present an empirical methodology that allows the tourist’s
satisfaction gap between two destinations to be decomposed into two components.
One explains the role of differences in observed characteristics of the tourists and
the stay (endowments). The other captures the share of the gap due to differences
in the utility that tourists derive from those characteristics (cognitive). To illustrate
the use of this method, we employ data coming from a sample of tourists visiting
two touristic enclaves in Tarragona (Spain). Our results indicate that the cognitive
component explains most of the satisfaction gap.
Keywords: Satisfaction, expectations, cognition, touristic destination |
Data de publicació:
|
2012 |
Matèries (CDU):
|
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
Matèries:
|
Turistes Consumidors -- Satisfacció Destinacions turístiques |
Drets:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Pàgines:
|
37 p. |
Tipus de document:
|
Document de treball |
Publicat per:
|
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia
|
Col·lecció:
|
Documents de treball del Departament d'Economia;2012-10
|
Compartir:
|
|