Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/13294

Space allocating strategies for improving import yard performance at marine terminals
Saurí Marchán, Sergi; Martín Alcalde, Enrique
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i el Territori
This paper focuses on the organization of the import storage yard at container port terminals. Three new stacking strategies are introduced which take into account the containers’ arrival and departure rates and the storage yard characteristics. A mathematical model based on probabilistic distribution functions is developed to estimate the number of rehandles required to manage an import container yard. The model is applied to the three proposed stacking strategies. Results show that the optimal strategy depends on stacking height and the relationship between vessel headway and container dwell time.
Peer Reviewed
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports
Àrees temàtiques de la UPC::Nàutica::Infraestructures portuàries
Container terminals -- Management -- Mathematical models
Harbors -- Management -- Mathematical models
Ports -- Gestió
Contenidors -- Terminals -- Gestió i control -- Automatització
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Saurí Marchán, Sergi; Robusté Antón, Francesc; Salas R., M.; Argote Cabañero, Juan; Martín Alcalde, Enrique
Saurí Marchán, Sergi; Morales Fusco, Pau; Martín Alcalde, Enrique
Saurí Marchán, Sergi; Morales Fusco, Pau; Martín Alcalde, Enrique
Saurí Marchán, Sergi; Martín Alcalde, Enrique