Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/11963

Anàlisi, definició, validació i implementació dels mètodes d'avaluació de les competències transversals en els nous graus TIC a l'EPSEVG
Llorens García, Ariadna; Gómez Urgellés, Joan Vicenç; Villasevil Marco, Francisco Javier; Morillas Varón, Rafael; Daude Ventura, Jordi; Román Jiménez, José Antonio; Guzmán Solà, Ramon
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada IV; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Telemàtica; Universitat Politècnica de Catalunya. INSIDE - Innovació en Sistemes per al Disseny i la Formació a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. GPLN - Grup de Processament del Llenguatge Natural; Universitat Politècnica de Catalunya. BAMPLA - Disseny i Avaluació de Xarxes i Serveis de Banda Ampla
La finalitat del projecte és identificar, avaluar i descriure com incorporar els mètodes d'avaluació de les competències transversals dels nous graus directament relacionats amb el sector TIC que s'impartiran a l'Escola Politècnica Superior de Vilanova i la Geltrú. El sorgiment del nou Espai Europeu d’Educació Superior planteja un nou enfocament i grans interrogants en el disseny dels plans d'estudi dels diferents títols universitaris d'enginyeria, i en concret en aquelles enginyeries orientades al sector de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Aquest projecte pretén crear un marc per al disseny d'aquestes titulacions emparant-nos en el nou paradigma educatiu que representa l'anomenat comunament procés Bologna, considerant com a fonamental la definició del terme competència transversal i extrapolant-la a l'àmbit del sector TIC, i fent especial èmfasi en l'ús de metodologies docents actives, oferint a l'estudiant un paper molt important en la tasca d'aprenentatge. Per a això, estructurem el projecte en 2 fases. En la primera fase es pretén definir el terme competència transversal en l'actualitat i delimitar un llistat de 20 competències transversals associades al sector TIC. Aquest llistat ens ha permès realitzar una enquesta a 43 empreses del sector per a poder determinar quines competències genèriques són les més valorades per tal que els nous llicenciats en enginyeria puguin inserir-se professionalment en el sector TIC, segons la demanda del sector a Espanya. En la segona fase, es realitza un anàlisi de les diferents metodologies docents actives presents en l'actualitat, per procedir a fer una selecció, mitjançant un panell d'experts, de les metodologies que ens assegurin l'adquisició de les 10 competències transversals millor valorades per les empreses del sector.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Habilitats personals i competències
Competency based education
Competència transversal
Sector TIC
Metodologies docents actives
Competències professionals -- Ensenyament
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Daude Ventura, Jordi; Camps Pare, Rafael
Daude Ventura, Jordi; Padró, Lluís; Rigau Claramunt, German
Daude Ventura, Jordi; Padró, Lluís; Rigau Claramunt, German
López Membrilla, Manuel; Villasevil Marco, Francisco Javier; López Membrilla, Dolores; Monguet Fierro, José María; Marqués Calvo, José Joaquín
Fisac, Miguel; Villasevil Marco, Francisco Javier; López Martínez, Antonio Miguel