Título:
|
Fostering collaborative knowledge building by the effective provision of knowledge about the discussion process
|
Autor/a:
|
Caballé Llobet, Santiago; Xhafa Xhafa, Fatos
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Universitat Politècnica de Catalunya. ALBCOM - Algorismia, Bioinformàtica, Complexitat i Mètodes Formals |
Abstract:
|
This paper reports on an experience of using an innovative CSCL tool to support real, collaborative learning by discussion. We base the success of online collaborative discussion on two crucial aspects: first, by providing an adequate dialogue structure and move types that promote meaningful contributions and achieve more effective interaction; second, by extracting
relevant knowledge in order to provide learners and tutors with efficient
awareness, feedback, and monitoring as regards learners’ performance and
collaboration. The ultimate goal is to achieve a more effective support and
assessment of the discussion process. A real virtual learning environment based
on asynchronous discussion is employed to validate the approach. |
Abstract:
|
Peer Reviewed |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge cooperatiu -Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació ::Ensenyament virtual (eLearning) -Web-based instruction -Communication in education -Human-computer interaction -Aprenentatge -- Treball en equip -Ensenyament virtual -Comunicació en l'educació |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión publicada Artículo |
Compartir:
|
|