Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2117/10050

Exploring virtual reality as a validation methodology
Pelechano Gómez, Núria
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Universitat Politècnica de Catalunya. MOVING - Grup de Recerca en Modelatge, Interacció i Visualització en Realitat Virtual
Virtual environments can be used as a test bed for validation of human behavior simulation techniques since they place people within a simulated situation from an egocentric perspective. We propose level of presence achieved by a human in a virtual environment (VE) as a metric for virtual crowd behavior. Using experimental evidence from the presence literature and the results of a pilot experiment that we ran, we explore the egocentric features that a crowd simulation model should have in order to achieve high levels of presence.
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Infografia
Collective behavior -- Computer simulation
Virtual reality
Presence
Egocentric features
Validation
Crowd simulation
Multituds -- Simulació per ordinador
Realitat virtual
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/submittedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
[s.n.]
         

Mostra el registre complet del document

Documents relacionats

Altres documents del mateix autor/a

Kapadia, Mubbasir; Beacco Porres, Alejandro; Garcia, Francisco; Reddy, Vivek; Pelechano Gómez, Núria; Badler, Norman I.
Oliva Martínez, Ramon; Pelechano Gómez, Núria
Rivalcoba, Jorge Ivan; De Gyves, Oriam; Rudomin, Isaac; Pelechano Gómez, Núria
Beacco Porres, Alejandro; Pelechano Gómez, Núria
Durupinar, Funda; Allbeck, Jan; Pelechano Gómez, Núria; Badler, Norman