Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/1881

Is bundling anticompetitive?
Chioveanu, Ioana
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica; Institut d'Anàlisi Econòmica
I analyze the implications of bundling on price competition in a market for complementary products. Using a model of imperfect competition with product differentiation, I identify the incentives to bundle for two types of demand functions and study how they change with the size of the bundle. With an inelastic demand, bundling creates an advantage over uncoordinated rivals who cannot improve by bundling. I show that this no longer holds with an elastic demand. The incentives to bundle are stronger and the market outcome is symmetric bundling, the most competitive one. Profits are lowest and consumer surplus is maximized.
09-05-2006
Competència econòmica
Preus
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l’institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Documento de trabajo
Working papers; 568.03
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
56803.pdf 326.5 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a