To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2117/6483
dc.contributor | Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III |
---|---|
dc.contributor | Universitat Politècnica de Catalunya. SC-SIMBIO - Sistemes complexos. Simulació discreta de materials i de sistemes biològics |
dc.contributor | Universitat Politècnica de Catalunya. GRHCT - Grup de Recerca d'Història de la Ciència i de la Tècnica |
dc.contributor.author | Blanco Abellán, Mónica |
dc.contributor.author | Ginovart Gisbert, Marta |
dc.date | 2010-01-15 |
dc.identifier.citation | Blanco, M.; Ginovart, M. How to introduce historically the normal distribution in engineering education: a classroom experiment. "International journal of mathematical education in science and technology", 15 Gener 2010, vol. 41, núm. 1, p. 19-30. |
dc.identifier.citation | 0020-739X |
dc.identifier.citation | 10.1080/00207390903060628 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2117/6483 |
dc.language.iso | eng |
dc.relation | http://dx.doi.org/10.1080/00207390903060628 |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject | Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament universitari::Espai Europeu d'Educació Superior |
dc.subject | Mathematics--Study and teaching--Europe |
dc.subject | Matemàtica -- Aprenentatge i ensenyament |
dc.title | How to introduce historically the normal distribution in engineering education: a classroom experiment |
dc.type | info:eu-repo/semantics/submittedVersion |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |