Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/6040

Proposta d'estructura docent en titulacions d'enginyeria per a facilitar la introducció de metodologies actives en la transició a l'espai europeu d'educació superior
Ponsa Asensio, Pere; Román Jiménez, José Antonio; Díaz Boladeras, Marta; Vives i Gràcia, Josep
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Biblioteques i Documentació; Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú
El present treball resumeix una proposta que s’està plantejant en l’estructura docent de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, en l’eix de la qualitat en la docència del seu pla estratègic, per impulsar la coordinació i la qualitat docent de les titulacions. Es planteja l’aprenentatge centrat en l’estudiant com un factor clau en la transició a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). En primer lloc s’identifiquen els rols i responsabilitats de l’equip de professionals docents que intervenen en la docència de les titulacions: responsable d’assignatura, coordinador de curs, tutor de l’estudiantat, coordinador de projectes, coordinador de titulació i responsable del pla docent del Centre (cap d’estudis). Es fa un plantejament de les titulacions per sobre del nivell d’assignatura, que deixa de ser una unitat independent de la resta. Aquesta estructura pretén ser un suport institucional per a facilitar la introducció de metodologies actives com l’aprenentatge basat en problemes/projectes en les àrees de l’enginyeria. Es presenta un exemple escenificat en dos nivells: estructura docent per a una titulació en particular, així com les eines de reflexió, planificació i actuació detallades per al professor responsable d’assignatura. Per acabar, es plantegen els instruments i recursos que es consideren necessaris per a facilitar la incorporació progressiva de la cultura de la qualitat en la docència i de metodologies més actives, obertes e interdisciplinàries.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament universitari::Espai Europeu d'Educació Superior
Active learning
Estructura docent
Aprenentatge basat en problemes
Metodologies actives
Innovació docent
Ensenyament de l’enginyeria
Aprenentatge actiu
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
UOC
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Ponsa Asensio, Pere; Amante García, Beatriz; Román Jiménez, José Antonio; Oliver del Olmo, Sonia; Díaz Boladeras, Marta; Vives i Gràcia, Josep
Román Jiménez, José Antonio; Pérez Soriano, Jaume; Ponsa Asensio, Pere; Quiñones Ruiz, Jose Miguel; De la Vega, Ricardo; Vilà Martí, Frederic
Térmens i Graells, Miquel; Barrios Cerrejón, M. Teresa; Díaz Boladeras, Marta; Guasch Murillo, Daniel; Ponsa Asensio, Pere; Ribera, Mireia
Térmens, M; Barrios, M; Díaz Boladeras, Marta; Guasch Murillo, Daniel; Ponsa Asensio, Pere; Ribera, M