Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/1840

Competition and well-being
Brandts, Jordi; Riedl, Arno; Winden, Frans van
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica; Institut d'Anàlisi Econòmica
We study the effects of competition in a context in which people's actions can not be contractually fixed. We find that in such an environment the very presence of competition does neither increase efficiency nor does it yield any payoff gains for the short side of the market. We also find that competition has a strong negative impact on social well-being, the disposition towards others, and individually experienced well-being, the emotional state, of those on the long side of the market. We conjecture that this limits the possibilities of satisfactory interaction in the future and, hence, has negative implications for efficiency in the longer-run
09-05-2006
Competència econòmica
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l’institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Documento de trabajo
Working papers; 608.04
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
60804.pdf 288.3 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem