To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/15027

Propostes de millora sobre l'aplicació de CLIL (Content and Language Integrated Learning) a l'assignatura Tecnologies de l'ESO.
Pérez Amat, Mercè
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Boix Aragonès, Oriol
Aquest treball constata la importància d’un bon nivell d’anglès al mon laboral per tot seguit estudiar la situació i l’aprenentatge de l’anglès a Catalunya, especialment a l’etapa de l’ESO, investigar els plans existents per millorar el nivell d’anglès dels alumnes, tant per part del Departament d’Ensenyament, a traves de subvencions, com dels centres educatius, mitjançant la metodologia AICLE: aprenentatge integrat de continguts amb llengua estrangera, pel que fa a l’anglès; la llengua s’aprèn en un context de situacions reals, la qual cosa afavoreix l’aprenentatge i la motivació per aprendre. Per analitzar la situació de partida s’han realitzat entrevistes amb quatre centres diferents d’ESO escollits per estar treballant amb un pla de llengües estrangeres i s’ha assistit a les Jornades sobre AICLE i semiinmersió a Catalunya a la UAB on s’ha obtingut informació de quatre centres més. També s’ha cercat informació sobre el tema a la xarxa i s’ha contactat amb professorat que ha preparat material AICLE per mitjà d’una Llicència d’estudi. Per les entrevistes als centres es va elaborar un qüestionari per recollir la màxima informació sobre objectius, definició del projecte, recursos, perfil de l’alumnat, perfil del professorat, metodologia, disseny del material didàctic, tractament de la diversitat, criteris i indicadors d’avaluació de l’alumnat i del pla de treball, opinions i resultats. Amb tota la informació obtinguda i un cop analitzada es realitzen unes propostes de millora per a la implementació d’AICLE primer de caràcter general dirigides a la Direcció dels centres educatius, al professorat, a l’administració, a l’alumnat i a la família i després unes propostes més concretes per a l’assignatura de Tecnologies, que passen per la metodologia, les estratègies didàctiques, els recursos didàctics, les activitats d’ensenyament i aprenentatge, l’organització (horaris, agrupaments i espais),la programació, l’avaluació i l’atenció a la diversitat. A destacar, com a facilitadors de l’aprenentatge de l’anglès a les aules, el treball cooperatiu pels beneficis que comporta quan a facilitar la comunicació, a que els alumnes perdin la por de parlar en altra llengua i al mateix temps construeixen i consoliden el coneixement i la utilització de les TIC (aules digitals, web 2.0,etc).
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari
English language --Study and teaching (Secondary)
Language and languages -- Study and teaching (Secondary)
Tecnologia
AICLE
CLIL
Tecnologies
PELE
ESO
Anglès
TIC
treball cooperatiu
Anglès -- Educació secundària
Llenguatge i llengües -- Educació secundària
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters