To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/15017

Control en l’ús de les TIC a l’aula i l’accés a internet per mantenir l’atenció de l’alumnat
Casado Moreno, Juan Rafael
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Ortiz Martín, Montserrat
Avui dia la tecnologia i la informació està a l’abast de tothom. Els ordinadors, els telèfons mòbils, la televisió digital amb centenars de canals canviants, Internet, amb noves experiències online que van sortint i que esdevenen revolucions totals, com les xarxes socials. Aquesta quantitat d’informació fa que als alumnes els sigui cada vegada més difícil manipular-la i assimilar-la. El cas concret de les xarxes socials, és el fenomen online del moment. Te un poder d’atracció i de captació immens. Els estudiants el troben al seu abast a les aules d’informàtica i als PCs de casa i als PCs del projecte 1x1 amb les comunicacions sense fils. Les xarxes socials són massa atractives i massa fàcils d’accedir. Tant és així que he vist classes on alguns alumnes no poden evitar la temptació i el seu auto control es veu vençut, connectant-se al seu perfil de Facebook o Tweeter per poder estar al dia durant el transcurs de la classe. Esdevé un punt de distracció molt gran i alguns estudiants desafien el docent i tracten de comprovar els seus missatges d’amagat. He detectat la falta d’atenció que provoca i el baix rendiment que suposa passar-se mitja classe pendent del missatges de les xarxes socials o de l’actualitat musical del moment. No tenen la suficient capacitat d’auto control per encarar la forta atracció de la web. El docent tampoc te el temps ni la capacitat de poder controlar tots els intents de connectar-se d’amagat a la web. Vaig pensar doncs en una solució d’ajuda de control dels accessos tant a la web com a al programari de la màquina (els jocs i els programes de música i vídeo també son font de distracció). Aquesta solució ha de permetre posar barreres totals o parcials a l’accés a la web i als programes del PC. Després havia de pensar la manera d’avaluar com afecta a la capacitat d’atenció dels estudiants a la classe, com afecta al rendiment i com millora l’auto control. El meu treball de final de màster és una aportació d’innovació o millora pel centre on he fet les meves pràctiques.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació
Information technology -- Study and teaching (Secondary)
Internet in education
Tecnologia
prohibit
concentració
rendiment
autocontrol
afectació
control
innovació
TIC
Tecnologia de la informació -- Educació secundària
Internet en l'ensenyament
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters