Abstract:
|
El present treball fi de màster és una proposta de Pla TAC de Centre a l'Escola on he
realitzat el pràcticum del Màster en Professor en Secundària, especialitat en tecnologia.
El punt de partida és un moment que l'Escola ha entrat al programa Educat 1x1. De 1er a
3er d'ESO hi ha 180 alumnes que duen un ordinador ultraportàtil i les aules de l'Escola de
Infantil 3 anys a 2n de Batxillerat estan equipades amb Pissarra Digital Interactiva,
projector i PC de professor. La idea és que per a dur a terme la tasca de docència les
eines que es tinguin a l'abast puguin estar sempre operatives I alhora que el personal
docent i l'alumnat les conegui i les sàpiga fer servir. Per altra banda ens trobem que no hi
ha un currículum unificat que entri gaire en detall en matèria d'informàtica/TAC. Cal
diferenciar el que serien les competències digitals TAC associades a la ofimàtica de la
Informàtica com a concepte més global. La informàtica d'usuari o les competències digitals
cada cop més es han de buscar la transversalitat amb les altres assignatures.
El centre en el que es presenta aquest Pla Tac és una Escola tipus privada concertada.
Dins l'Escola existeix un Departament TAC format per 3 persones i un coordinador
d'innovació que forma part de l'equip directiu de l'Escola. Totes aquestes persones
compaginen la feina del departament definides per les hores de Departament TAC amb
hores de docència. Les àrees de docència relacionades amb el Departament TAC
acostumen a ser Informàtica, Tecnologia i Matemàtiques.
Per a l'elaboració del pla seguirem les directrius de set fases. En l'estructuració del treball
podem trobar les dues primeres fases en l'apartat de definició i context del problema. Les
fases que van des de la tercera a la cinquena a l'aparat de descripció de la solució. Les
fase sis i set es duran a terme durant el curs 2011-2012, que és quan s'aplicarà el Pla.
• Fase 1: Visió de centre amb maduresa digital
• Fase 2: Diagnòstic del grau de maduresa digital del centre
• Fase 3: Definició de les prioritats TAC
• Fase 4: Planificació de la implantació del Pla i assignació de recursos
• Fase 5: Assignació de tasques i responsabilitats
• Fase 6: Aplicació del Pla
• Fase 7: Avaluació del procés i establiment de nous objectius |