Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/14924

Anàlisi crítica dels llibres de text de matemàtiques a batxillerat
Mira Gómez, Núria
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Brunat Blay, Josep Maria
Aquest treball presenta una anàlisi dels llibres de text de matemàtiques del batxillerat científic. Aquests són un material de suport per a professors i alumnes en el procés d’ensenyament i aprenentatge d’aquesta matèria. La importància dels llibres de text en l’ensenyament és clara i el treball presenta una valoració d’aquest material. L’estudi es basa en l’observació de diferents exemplars d’aquest tipus de llibres. S’analitzen i es valoren diferents aspectes que determinen la qualitat de cada llibre. Les observacions s’han centrat en la qualitat matemàtica, qüestions de format, presentació de contingut, activitats i problemes entre altres aspectes. En el treball es presenten diverses observacions del material referenciades pel que fa a la qualitat matemàtica i s’hi adjunten descripcions per a la valoració d’altres aspectes. De l’anàlisi de les observacions de cada aspecte es presenta una reflexió sobre la situació que determinen i quan convé, es destaquen aspectes millorables amb la justificació pertinent. L’estudi permet establir semblances i diferències entre editorials i aquestes queden recollides en el treball. El treball exposa diferents consideracions i indicacions del Decret 142/2008 sobre el currículum de batxillerat, reflexiona sobre aquestes qüestions i valora l’adequació del material a aquestes premisses. En aquest document es fixen objectius i continguts (que no són objecte d’estudi en aquest treball). I, a més, es presenten indicacions sobre com assolir els objectius exposats per part de l’alumnat, aquest aspecte és el que ha motivat la reflexió sobre l’adequació del material. Es presenta un criteri d’elecció de llibre de text basat en les observacions i reflexions desenvolupades durant l’elaboració de l’estudi. Aquest criteri ha de servir a professors de matemàtiques per a escollir, correctament, el material de suport a les seves classes afavorint el procés d’aprenentatge dels seus alumnes. El treball conclou amb un llistat dels diferents aspectes a considerar per a la millora de la qualitat dels llibres de text.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic
Mathematics --Textbooks -- --Study and teaching (Secondary)
Batxillerat
Observació
Editorials
Qualitat
Aspectes millorables
Criteri d’elecció
Matemàtica -- Llibres de text -- Educació secundària
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem