Abstract:
|
Català: La convivència entre els alumnes, la millora dels resultats educatius mitjançant el mètode
d’Ensenyament - Aprenentatge i la integració i promoció de l’institut a la societat que l’acull
són tres dels grans objectius de l’IES on he fet les pràctiques, el qual es pren de referència
en aquest treball.
Per tal d’aconseguir millorar aquests tres aspectes presento un Projecte d’Educació i
Comunicació que pretén abordar aquest triple objectiu educatiu: millorar preventivament la
cohesió social a l’IES a partir del millor coneixement del context dels alumnes immigrants
(convivència); millorar els nivells d’educació en comunicació, això és, de competències
tècniques en mitjans de comunicació, tant pel que fa al paper de receptors com de
productors (millora dels resultats educatius), en el marc del crèdit “Sistemes tècnics de
producció i postproducció d'imatge i so” del Cicle Formatiu de Grau Superior de Sistemes
Telecomunicació i Informàtics (STI); i elaborar una eina de comunicació corporativa del
centre, que millori els nivells de difusió, diàleg i interrelació cap a la resta de la societat
(integració a la societat).
Cadascun dels tres objectius requerirà un anàlisi individual, una descripció autònoma del
seu context i problemàtiques i possibilitats que hi estan associades. Aquestes anàlisis i
problematitzacions ens conduiran a resoldre la naturalesa del Projecte, que, resumidament,
serà l’elaboració, a càrrec dels alumnes d’FP d’STI, d’un documental audiovisual de caràcter
periodístic. Aquest reportatge descriurà, amb to positiu i actitud de descoberta, la realitat
cultural i social d’algunes de les famílies dels alumnes immigrants / emigrants que estudien al
centre, així com de les seves vivència al barri en què estiguin establertes, amb l’objectiu que
ens expliquin les seves històries personals (l’arribada, la integració, l’actualitat...). Com que
els alumnes s’hauran hagut de documentar prèviament i hauran conegut posteriorment totes
aquestes realitats, s’haurà dut a terme un valuosíssim procés d’aprenentatge implícit de la
realitat immigratòria, fet que actuarà com a reforç preventiu de la cohesió social.
Prèviament a l’elaboració d’aquest reportatge audiovisual, els alumnes hauran après,
mitjançant el mètode constructivista, diferents competències d’educació en comunicació
que els serviran de base a l’hora d’elaborar amb correcció els processos de l’audiovisual:
preproducció, producció i postproducció. En el Projecte d’Educació i Comunicació que
presento detallo aquest procés previ d’aprenentatge, així com el procés final de realització.
Finalment, els alumnes penjaran el documental al web de l’IES, fet que permetrà donar a
conèixer els aprenentatges dels alumnes del CFGS de STI pel que fa a la producció
audiovisual al conjunt del barri, pares i mares, resta d’alumnes, potencials futurs alumnes,
comunitat educativa i societat en general. També significarà un pas d’integració i
comunicació (corporativa) de l’IES cap el conjunt de la comunitat i el barri que els acull. |