Abstract:
|
Català: A partir del període d'observació de les pràctiques del màster de formació del professorat,
percebem una manca de continguts referents a l'essència i els efectes dels mitjans de comunicació
en l'fp de la família d'imatge i so.
El projecte present cerca esbrinar si es dona aquesta manca o no, per tant, proposa i porta a
terme una recerca en l'àmbit descrit. Mitjançant distintes metodologies qualitatives i quantitatives,
anàlisi dels continguts del currículum i anàlisi de la recepció d'aquests continguts per part dels
estudiants, es porta a terme la investigació esmentada.
El projecte es planteja i porta a terme tres objectius:
• Analitzar els continguts teòrics referents als efectes dels mitjans del currículum del cicle
d'imatge i so.
• Estudiar la recepció dels continguts analitzats. Observar quins usos fan els estudiants dels
continguts que se'ls ofereixen.
• Analitzar els hàbits de consum de productes audiovisuals dels estudiants del cicle d'imatge i
so.
Els objectius plantejats ens ajudaran a verificar o descartar la hipòtesis que plantegem:
La nostra hipòtesi parteix de la idea que el cicle d'imatge i so presenta una manca de
continguts en l'àmbit dels efectes dels mitjans de comunicació. Els estudiants no en son conscients
de l'essència dels mitjans. A més, els estudiants tenen uns hàbits de consum de productes
audiovisuals allunyats de les referències estudiades en el cicle.
Així mateix, la recerca present obre noves i futures línies de recerca per aprofundir en
l'àmbit d'estudi plantejat. Per tant, esdevé un projecte d'investigació pilot a desenvolupar en el futur,
en cas que es verifique la hipòtesi plantejada. |