To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/14829

Projecte de servei formatiu sobre vessants de les relacions interpersonals en el si d’una empresa del sector tecnològic
Ausina Valdearcos, David
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Fabregat Fillet, Jaume
El projecte ofereix un servei de formació sobre les relacions interpersonals en el si d’una empresa del sector tecnològic. El principal objectiu d’aquest servei és contribuir a la preparació dels estudiants tot proposant-los les eines i els coneixements necessaris per a enfrontar-se al repte de començar una vida laboral en el sinus d’una empresa. Per a tal efecte, s’adjunten uns continguts teòrics agrupats en un total de 14 temes divisibles en tres mòduls diferents. Malgrat que el servei formatiu està pensat inicialment per a poder-se desenvolupar dins el marc dels estudis de grau d’una escola d’enginyeria, ocupant el lloc d’una assignatura optativa de 4,5 crèdits ECTS segons el nou escenari europeu de l’educació superior (EEES), el servei pretén tenir una estructura més flexible de cara a que hi puguin accedir des de qualsevol tipus d’escola o associació que estigui interessada en rebre’l. D’aquesta manera es planteja una versió reduïda en quant al temari de 3 crèdits ECTS i una versió ampliada de 6 crèdits ECTS. En el Pla d’Estudis actual dels graus d’enginyeria no existeix una assignatura la finalitat de la qual sigui preparar i entrenar a l’estudiant en situacions concretes que haurà de viure en major o menor mesura en els anys posteriors i que estiguin implicades en la vessant de les relacions humanes. El nou EEES planteja una molt bona oportunitat per a incloure una assignatura d’aquest tipus en els graus d’enginyeria ja que, a més a més de la seva utilitat per a l’estudiant, permet treballar una metodologia docent centrada en l’estudiant on aquest tingui la possibilitat de raonar, exposar, jutjar i opinar i sigui per ell mateix motor de la seva formació, aprenentatge i,fins i tot, de la seva avaluació en part. Tot això sense comptar que incloure una assignatura d’aquest estil en el nou Pla d’Estudis és treballar de cara a una de les voluntats de la UPC, en la que es considera que el nou EEES ha de ser una oportunitat per a dissenyar unes titulacions més adequades a les presents demandes socials. La principal conclusió que es pot extreure després de la realització d’aquest projecte és que el servei que es proposa resulta ben útil per a qualsevol futur enginyer – i també, en algunes de les seves parts, per al propi enginyer en exercici – permetent reduir un dèficit de matèries d’alt valor pràctic per a l’estudiant, ja que aquesta matèria és d’aplicació directa i diària en la seva vida laboral.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió i direcció::Recursos humans
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament universitari::Espai Europeu d'Educació Superior
Industrial relations
Education, Higher Europe
Empreses -- Relacions humanes
Espai Europeu d'Educació Superior
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters